Fala uderzeniowa

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE

1. Pierwsza wizyta

Czas trwania pierwszej wizyty to 30 minut. Należy zabrać ze sobą:

1. Leczenie

Terapię falą uderzeniową wykonuje się w odstępach 5-7 dniowych do 5 zabiegów w serii.
W trakcie trwania kuracji miejsce zmienione chorobowo cały czas jest tkliwe. Natomiast pełny  efekt terapii uzyskuje się najwcześniej 3 tygodnie po zakończeniu serii.

Proszę zapoznać się ze wskazaniami/przeciwwskazaniami do zabiegu - na dole strony!

Ogólnie o terapii falami uderzeniowymi

fala uderzeniowa

Niezwykle skuteczna, nieinwazyjna metoda leczenia przewlekłych stanów zapalnych i bólowych układu mięśniowo - szkieletowego. Według licznych badań metoda wykazuje niezwykle wysoką skuteczności u pacjentów, którzy wcześniej byli bezskutecznie leczeni metodami zachowawczymi. Bardzo często efekt terapeutyczny uzyskuje się już po kilku zabiegach.

Ze względu na szybki efekt oraz niską czasochłonność fala uderzeniowa znajduje szerokie zastosowanie w medycynie sportowej. Najczęściej stosuje się ją na problemy związane ze ścięgnami, więzadłami, ale znajduje również swoje zastosowanie w chorobach kości lub mięśni. Biorąc pod uwagę dużą bodźcowość oraz głębokość penetracji, zabiegu nie wolno wykonywać w okolicy dużych nerwów. Dlatego fali uderzeniowej nie zleca się na choroby kręgosłupa.

Wytwarzanie falii uderzeniowej

fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa definiowana jest jako fala mechaniczna, której ciśnienie rośnie w bardzo krótkim czasie do bardzo wysokich wartości.

Wytwarzanie fal mechanicznych o działaniu eczniczym umożliwia specjalistyczna aparatura wytwarzająca je najczęściej pneumatycznie. Urządzenie oprócz komputera zawiera specjalny kompresor, który wytwarza odpowiednie ciśnienie wysyłane do aplikatora. Pistolet zawiera w sobie odpowiedni nabój, który poruszany sprężonym powietrzem wytwarza fale mechaniczną.

Zabieg wykonuje się przykładając aplikator do miejsca zmienionego chorbowo, nasmarowanego uprzedni o substancją sprzęgającą.

Fala uderzeniowa - leczenie

Terapia falami uderzeniowymi wywiera mocny, miejscowy wpływ na organizm. Głębokość penetracji w tkanki oraz szerokie spektrum działania są niespotykane w fizjoterapii stąd jej wysoka skuteczność:

1. Działanie przeciwbólowe

Polega na dezaktywacji błon komórkowych zakończeń nerwowych podnosząc jednocześnie próg odczuwanego bólu. Dodatkowo zaostrzając chwilowo stan zapalny powoduje miejscowy wzrost stężenia substancji przeciwbólowych, dając po kilku dniach efekt zmniejszenia dolegliwości bólowych.

1. Działanie defragmentacyjne

Silna bodźcowość zabiegów umożliwia rozbicie patologicznie powstałych zwapnień oraz zwłóknień. Dlatego jest to niezastąpiona metoda nie tylko w przypadku ostróg piętowych, czy zwapnień barkowych, ale także wszelkiego rodzaju entezopatii.

1. Działanie regeneracyjne

Powodując mikrouszkodzenia przyspiesza produkcje kolagenu. Jednocześnie poprawia miejscowo trofikę, zwiększa odżywienie tkanek i przyspiesza usunięcie produktów metabolizmu komórkowego co przekłada się na regenerację tkanek. Jest to nie zwykle istotne działanie, dzięki któremu osiąga się bardzo wysoką skuteczność w terapii np. "łokcia tenisisty".

1. Działanie relaksacyjne

Opiera się na rozluźnieniu mięśni, aparatu więzadłowego oraz naczyń krwionośnych na skutek działania falii mechanicznej, która wprowadza do tkanek energię.

WSKAZANIA do terapii falami uderzeniowymi

PRZECIWWSKAZANIA do terapii falami uderzeniowymi